HomeMenukaartCo Creaties

Co Creaties

Andreas gelooft heilig in de kansen die een samenwerking tussen twee bedrijven kan opleveren. Bij het samenbrengen van zakelijke partners voelt hij goed aan of merkwaarden en identiteit met elkaar matchen. Ook zijn de timing en het benaderen van de juiste hoofdrolspelers van belang. Met zijn grote netwerk in de foodbranche, is het faciliteren van Co-Creaties voor hem een tweede natuur.

Bel Andreas om nieuwe een samenwerking in gang te zetten

Succesvolle introducties

Een voorbeeld hiervan is de introductie van de Bijenkorf aan Maison van den Boer. Andreas bedacht een gezamenlijk one-stop-shopping concept. Gebruikmakend van de catering expertise van Maison van den Boer en de kracht van de Meesterbanketbakker van de Bijenkorf, ontwikkelden zij samen een online kerstbestelservice. Deze nieuwe bestelmogelijkheid - van amuse tot dessert - resulteerde tot een omzet-index van 438% ten opzichte van een jaar eerder. Maar niet alleen dat, het was ook een enorme operationele verlichting voor de Bijenkorf-filialen.

Vruchtbare samenwerking

Een ander voorbeeld van Co-Creatie is de samenwerking tussen Unilever en HEMA. Samen met Joop Egmond namens Unilever, ontwikkelde Andreas vanuit HEMA een dual branded Cornetto Soft concept met exclusieve smaken voor het HEMA-publiek. Co-Creation avant-la-lettre; en volgens velen één van de belangrijkste trends van dit moment in de Foodservicewereld en dus helemaal van deze tijd.

 


"Samen voelden we aan dat onze bedrijven bij elkaar pasten en dat wij goed bij elkaar pasten. Waarom zou je eindeloos markt- en consumentenonderzoek doen als de business case helder is en de (financiële) risico’s beperkt zijn? Het voelde goed dus hebben we het samen in de markt gezet. Een Just-Do mentaliteit die mij enorm aanspreekt. Het is zeldzaam dus ik koester het!"

Joop Egmond, Commercieel Directeur out-of-home Unilever Nederland

 

Weten wat Goed in Food voor jou kan betekenen?
Neem direct contact op
© 2024 Goed in Food