Goed in Food
+31 (0)6 - 53 777 158

Toegevoegde waarde in conceptontwikkeling

In een wereld van ‘me-too’ producten en services is innovatie belangrijker dan ooit. Innovatieve ideeën ontstaan door van platgetreden paden af te wijken. Door vanzelfsprekendheden ter discussie te stellen. Door gedachtes die beginnen met ‘Als we nou eens...’. Door, kortom, ‘out-of-the-box’ te denken, maar wel rekening te houden met het karakter van een organisatie, de bedrijfsprocessen of de herkomst van een product.

Maar wat erachteraan komt is minstens zo belangrijk. Nadenken over zakelijke mogelijkheden. Over partnerships. Over ‘vermarkting’. En last but not least: het doorzettingsvermogen om het idee ook daadwerkelijk te realiseren.
Andreas stond aan de basis van twee baanbrekende concepten: Winter Wonderland, een winterpretpark in de Amsterdam Arena waar 80.000 bezoekers op afkwamen, en de introductie van de HEMA-rookworst en –hotdog op het Lowlands festival, uitgeroepen tot meest innovatieve festivalintroductie en goed voor een additionele omzet van 200.000 euro.

Beide concepten bleken uitstekend te werken. Winter Wonderland was de voorloper van de Winter Efteling en de HEMA en Lowlands zijn nog steeds met elkaar verbonden. Een goede indicatie van Andreas Oerlemans’ toegevoegde waarde op het gebied van conceptontwikkeling.


" Ik heb Andreas leren kennen als een ondernemer binnen de onderneming met een uitstekende neus voor concept ontwikkeling. Als je me vantevoren had gezegd dat we ooit nog eens HEMA worst op Lowlands zouden gaan verkopen had ik je voor gek verklaard. Toen Andreas me dat kwam vertellen leek het opeens een vanzelfsprekendheid en was HEMA-Events snel geboren ! "

Saskia Eveleens was Manager Categorieën Food &Horeca bij HEMA


>>Conceptontwikkeling