Goed in Food
+31 (0)6 - 53 777 158

Toegevoegde waarde in co-creation

Wie twee mogelijke zakelijke partners bij elkaar wil brengen doet natuurlijk vooraf grondig onderzoek. Maar minstens zo belangrijk is Fingerspitzengefühl, het aanvoelen van de merkwaarden en identiteit van de betrokken partijen, het kiezen van de goede timing en van de juiste hoofdrolspelers binnen zo’n samenwerking.
Andreas Oerlemans gelooft heilig in de kansen die samenwerking tussen twee bedrijven kan opleveren. Hij was als initiatiefnemer betrokken bij twee succesvolle voorbeelden op dit gebied.

Met de Bijenkorf & Maison van den Boer Kerstbestelservice ontstond een nieuw one-stop-shopping on-line bestelmogelijkheid, van amuse tot dessert, gebruikmakend van de catering expertise van Maison van den Boer en de kracht van de Meesterbanketbakker van de Bijenkorf. Het resulteerde in een omzet index 2010 vs 2009 van 438 % en was daarnaast een enorme operationele verlichting voor de Bijenkorf filialen.

In samenwerking ontwikkelden Unilever en HEMA op basis van de intuïtie van Andreas en zijn counterpart bij Unilever, Joop Egmond, een dual branded Cornetto Soft concept met exclusieve smaken voor het HEMA publiek. Co-creation avant-la-lettre; volgens velen een van de belangrijkste trends van deze jaren in de Foodservice wereld.


" Samen voelden we aan dat onze bedrijven bij elkaar pasten en dat wij goed bij elkaar pasten. Waarom zou je eindeloos markt en consumenten onderzoek doen als de business case helder is en de (financiële) risico’s beperkt zijn ? Het voelde goed dus hebben we het samen in de markt gezet. Een Just-Do mentaliteit die mij enorm aanspreekt. Het is zeldzaam dus koester het ! "

Joop Egmond, commercieel directeur out-of-home Unilever Nederland