Goed in Food
+31 (0)6 - 53 777 158

Trends in Food Ingredients

Trends in Food IngredientsMassaproductie haalt de magie en romantiek van een klein restaurant weg. De kunst is om de magie bij massaproducten weer terug te brengen. Vandaar de huidige tegenbeweging van kleinschaliger geproduceerd voedsel van lokale producenten met een 'gezicht'. In 'Trends in Food Ingredients'  wordt op zoek gegaan naar het verhaal achter het eten. Mooie voorbeelden van succesvolle initiatieven als "Willem & Drees ( producten uit de buurt naar de supermarkt in de buurt ), Keetsmakelijk ( hoe kinderen op een vrolijke manier groente gaan eten ), Max Brenner ( de hedendaagse Willy Wonka met prachtige chocolade 'fabriekjes') en het ontstaan van Frozz ( twee zusjes die hun passie voor Frozen Yoghurt met de wereld willen delen.)

Alhoewel (gelukkig) nog geen trend word er stil gestaan bij de opkomst van de "Sprinkhaan en zijn vriendjes" als mogelijke vleesvervanger. Voor de Westerse wereld vaak nog om van te gruwelen, maar in andere delen van de wereld al heel gewoon. En zeg nou zelf, ziet een Hollandse Garnaal er nou wel lekker uit, nou nee, maar we eten 'm wel gewoon. 

Tenslotte tijd voor trends als " Groente = het nieuwe vlees" , de opkomst of de revival van de moestuin, de razendsnelle ontwikkeling van 'Mobile Food' ( Pop-up here, Pop-up there, meet my Pop-up restaurant anywhere ) en de razend snelle invloed van 'ambassadors' die in de wereld van food een steeds grotere rol gaan spelen.

Kortom, trends in food ingredients die zich laten vertalen naar nieuwe of vernieuwde producten!

>>>Trends in Food Ingredients