Goed in Food
+31 (0)6 - 53 777 158

Social Media; Geen doel maar een middel!

Social Media; Geen doel maar een middel!We bet you’ve noticed ...something has changed lately!

Social Media is hot! Het is niet zozeer de vraag : zullen we Social Media gaan gebruiken maar meer : op welke wijze zullen we Social Media gaan inzetten?

En veel bedrijven worstelen met die vraag : hoe zetten we deze manier van communiceren op de juiste wijze in, zodanig dat het past binnen het profiel of de DNA van het bedrijf en dat het, niet geheel onbelangrijk, ook effect sorteert.

Een Social Media Workshop, gesprekken met verschillende Social Media goeroes en gesprekken met collega’s uit de wereld van eten, drinken & slapen geven aan dat er niet een ‘overall’ toepasbare gebruiksaanwijzing beschikbaar is. Dat veel bedrijven nog zoekende zijn naar de toepasbaarheid van Social Media. Dat grote bedrijven ( o.a. Multinationals in FMCG ) Social Media in grote snelheid omarmt hebben en er zeer vooruitstrevend mee omgaan. Dat de beschikbare media weliswaar gratis zijn, maar dat inzet van Social Media in de marketing strategie wel degelijk kosten met zich meebrengt. Dat de inzet van Social Media in een B-t-C omgeving eenvoudiger is dan in een B-t-B omgeving.

 Maar uiteindelijk is de vraag  over het inzetten van Social Media ook weer niet zo heel bijzonder. Het is geen aparte entiteit. Het moet geen doel op zich zijn. Het is een marketing communicatie middel, zoals zo velen. Het is gelukkig geen 'rocket science'. Met gezond verstand en een beetje creativiteit kom je een heel eind. Maar....je moet er dus wel over nadenken of je dit middel wilt inzetten? En zo ja, op welke wijze je dat dan wilt doen. Het moet uiteindelijk passen binnen je overall marketing strategie.

>>>Social Media; Geen doel maar een middel!