Goed in Food
+31 (0)6 - 53 777 158

Customer Care is an Attitude

Customer Care is an AttitudeZomaar wat cijfers : 23 % van de klanten voelt zich niet welkom of nauwelijks welkom bij een organisatie, 65 % van de klanten geeft aan dat de organisatie hen niet het gevoel geeft belangrijk te zijn, 57 % van de klanten geeft aan dat een organisatie het niet op prijs stelde wanneer zij een vraag stelde. ( Bron: Klantbelevings Onderzoek 2011)

Er valt dus nog steeds enorm veel te verbeteren voor Nederlandse organisaties op het gebied van klantbeleving . En daar draait het om in deze lezing : Een positieve klantbeleving kost in de basis namelijk niets extra’s en nog steeds valt het iedereen op als je zeer goed geholpen word. Een klantgerichte attitude is niets anders als hebben van echte passie om klanten of gasten te helpen.

Maar het woord attitude zegt ook al dat het niet eenvoudig is om iemand zo'n houding aan te leren. Zit gastvrijheid in je DNA en heb je dat nou eenmaal of heb je dat niet?

En in hoeverre is het mogelijk om met een “Me-Too” product onderscheidend vermogen te creëren ? In de wereld waar on-line, social media en world-wide-web de boventoon voeren blijkt dat ‘face-to-face’ communicatie voor de beste functionele en emotionele beleving zorgt.

Werkelijke aandacht voor de klant dus; attent zijn, excellente after sales en zorgvuldige en efficiënte klachtbehandeling.  Niet 1,2,3 voor elkaar ! Maar met de inzet van de juiste middelen en de authentieke instelling van management en medewerkers is het wel het onderscheidend vermogen van de toekomst.

Een lezing met een hoog 'Oh ja' gehalte, eigenlijk weten we het allemaal maar we gaan er niet voldoende mee aan de slag. Een klein beetje zout in de wonde van gebrek aan werkelijke aandacht voor onze gast of klant. Maar tegelijk ook de uitdaging van het jaar!

>>>Customer Care is an Attitude