Goed in Food
+31 (0)6 - 53 777 158

Andreas Oerlemans

Curriculum Vitae
 

Food & Beverage adviseur Stayokay, Amsterdam

Food & Beverage adviseur Stayokay, Amsterdam

2016 - hedenAls Food & Beverage adviseur ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een nieuw Food en Beverage concept voor de Stayokay Ho(s)tels. We zijn hard aan het werk om een nieuw uitdagend, up-to-date en smakelijk F&B concept te bedenken wat de komende jaren in de ho(s)tels geserveerd zal worden. De eerste onderdelen van dit concept zullen te proeven zijn Stayokay Utrecht die half augustus zijn deuren aan de Neude zal openen.

Project Manager Food P2 Projectmanagement, Rossum

Project Manager Food P2 Projectmanagement, Rossum

2015 - hedenP2 Projectmanagement is een bureau wat zich richt op het managen van complexe multidisciplinaire opgaven binnen de vakgebieden Food, Mobiliteit, Land&Water, Energie en Stad & Sociaal Domein. Het bijzondere van P2 is dat we vaak vanuit een unieke invalshoek, ook wel de 'Tweede Invalshoek' genoemd, zaken in beweging brengen, mensen en partijen verbinden en zichtbare resultaten boeken. Als P2-er ben je binnen je eigen vakgebied actief maar fungeer je ook vaak als schaduw manager bij projecten in ander 'marktvensters'. Een bijzondere aanpak van een onderscheidend bedrijf in de wereld van project management.

Adviseur Live (entertainment) TMG, Amsterdam

Adviseur Live (entertainment) TMG, Amsterdam

2016Als adviseur Live ( entertainment ) is mij gevraagd om huidige positie van Live in kaart te brengen. Ik inventariseer bij de verschillende brands van TMG wat de stand van zaken is en hoe Live entertainment nu wordt gepositioneerd. Op basis van die inventarisatie zal ik tot een advies komen over de mogelijke positionering van Live in de toekomst bij TMG, en is mij gevraagd een concreet Plan van Aanpak te schrijven om de geadviseerde positionering daadwerkelijk te realiseren.

Product Manager Snijden&Verpakken a.i. Stegeman, Project Manager Fast Lane acoount Albert Heijn a.i. Stegeman, Deventer

Product Manager Snijden&Verpakken a.i. Stegeman, Project Manager Fast Lane acoount Albert Heijn a.i. Stegeman, Deventer

2015 - 2016Als Productmanager eindverantwoordelijk voor diverse complexe projecten op het gebied van snijden en verpakken. Daarnaast als liaison verantwoordelijk voor de verbetering van communicatie tussen de marketing afdeling in Deventer en de afdeling snijden en verpakken in Wijhe. In de hoedanigheid als Project Manager Fast Lane mede verantwoordelijk voor de nieuwe invulling van de marketing afdeling. De concept lane draagt zorg voor de ontwikkeling van nieuwe producten, de fast lane heeft als taak de klantvragen zo snel mogelijk te beantwoorden en de organisatie uit te dagen dit binnen de zo kort mogelijke termijn te realiseren.

Concept en Formule Management Van Heinde Versmarkt, Den Bosch

Concept en Formule Management Van Heinde Versmarkt, Den Bosch

2014Van Heinde is een bijzondere versmarkt. Je doet er je boodschappen voor thuis, maar je kunt er ook blijven eten. Dat is 'blurring' optima forma en nog behoorlijk nieuw in Nederland. Samen met initiatiefnemer Casper Schoenmakers hard gewerkt aan inhoud van het concept en de vorm van de formule. Van het 'letterlijk op de knieën zitten' om het pand in te delen tot het beschrijven van de Customer Journey. Van Heinde is eind november 2015 geopend en heeft de potentie om uit te groeien tot 10 vestigingen in Nederland.

Marketing Adviseur VITAM, Schijndel

Marketing Adviseur VITAM, Schijndel

2014Als marketing adviseur betrokken bij het Strategisch document: 'Wij zijn VITAM' en als schrijver mede verantwoordelijk voor de inhoud van het VITAM 1.5 concept. In de vorm van projecteider verantwoordelijk voor het begeleiden en ondersteunen van de vier betrokken projectgroepen. VITAM staat bekend als cateraar met een duurzame visie en het lef om catering aan te pakken op een van de concurrentie onderscheidende wijze. Een eigenwijze partner in F&B dienstverlening met lef!

Culinair inspirator van Hotel Blooming / Restaurant Vigor, Bergen Noord Holland

Culinair inspirator van Hotel Blooming / Restaurant Vigor, Bergen Noord Holland

2013Goed in Food werd ingeschakeld voor culinaire inspiratie van de keuken brigade en het stellen van prioriteiten op het gebied van smaak en presentatie van de gerechten van de menukaart. Aan de hand van een inspiratie lezing werden alle gerechten van de menukaart in twee kooksessies gekookt en geproefd. In overleg met chef, sous-chef en de F&B manager werden gerechten, daar waar nodig, aangepast, verbeterd of genuanceerd in smaak.

Adviseur van Carlton Hotel President, Utrecht

Adviseur van Carlton Hotel President, Utrecht

2013In samenwerking met Hans Meijer van HotelsAbove het ontwikkelen van een design briefing aan de hand van een viertal sessies. De sessie bestonden onder andere uit een Blue Ocean workshop alsmede een tweedaagse workshop waarin de volledige Gastbeleving route aan de hand van 15 touchpoints is bewandeld. Dit heeft geresulteerd in een design briefing in boekvorm met als titel: 'I have a dream' met daarin de missie, de visie, de doelstellingen, het elftal voor de ontwerper en de Customer Journey in 15 stappen opgenomen.

Culinair Inspirator Plukon, Wezep

Culinair Inspirator Plukon, Wezep

2013Op basis van de opgedane kennis bij Albert Heijn werd Goed in Food op projectbasis door AH leverancier Plukon in de arm genomen. Doel van het project was om enige vernieuwende recepten te ontwikkelen voor de Kerst periode 2013. Na een kennis te hebben genomen van de AH Kerstbriefing is er een eerste lijst van gerechten op papier samengesteld. Na de eerste 'papieren' keuze werden de gekozen gerechten in de proefkeuken van Plukon gezamenlijk gekookt en doorontwikkeld op het gebied van smaak, bereidingswijze en presentatie.

Project Manager ING Ondernemerscafé, Amsterdam

Project Manager ING Ondernemerscafé, Amsterdam

2012Uitdagend marketing project met als doelstelling het merk ING te profileren als dé bank voor ondernemers. Het Ondernemerscafé zou een vernieuwende en inspirerende plek voor ondernemers en ING medewerkers worden waarbij het 'nieuwe werken', een aantrekkelijk horeca concept en bankactiviteiten onder één dak zouden worden gecombineerd.

Manager Productontwikkeling Albert Heijn a.i., Zaandam

Manager Productontwikkeling Albert Heijn a.i., Zaandam

2012Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en op smaak verbeteren van het assortiment stoommaaltijden en maaltijdsalades in het kant&klaar Vers schap. Naast de ontwikkeling van nieuwe gerechten ook actief in het doorontwikkelen van zogeheten 'clean label' gerechten. Doelstelling was om alle gerechten te bereiden zonder kunstmatige toevoegingen maar met behoud van de authentieke smaak en een uitstekende kwaliteit. Werd in mijn functie uitgenodigd voor interne innovatie workshops en organiseerde proeverijen voor medewerkers van de afdeling. Begeleidde en vertegenwoordigde Albert Heijn in het project "Kerst met Jamie Oliver" .

Workshop Customer Care Rabobank Alkmaar door Goed in Food

Workshop Customer Care Rabobank Alkmaar door Goed in Food

2011Goed in Food organiseerde een workshop voor het MT van de Rabobank Alkmaar om Customer Care oftewel meer aandacht voor de klant, een duidelijke plek te kunnen geven op de strategische kalender 2012. Die doelstelling is gerealiseerd en met behulp van directie en medewerkers wordt nu nagedacht over de wijze waarop dit in 2012 wordt vormgegeven.

Marketing Adviseur Koninklijke van den Boer Groep door Goed in Food

Marketing Adviseur Koninklijke van den Boer Groep door Goed in Food

2011Als Goed in Food actief als marketing adviseur voor de Koninklijke van den Boer Groep. Advies op het gebied van gebruik en inzet van Social Media. Daarnaast verantwoordelijk voor het maken van concurrentie analyses en ingezet als feedback op de marketing plannen voor 2012.

Faculteitslid Speakers Academy

Faculteitslid Speakers Academy

2011 - 2016Met smaak verteld! Introductie van Andreas Oerlemans als spreker door Speakers Academy: nuttig voor activiteiten als Conferentiespreker, Gastspreker, Conferentievoorzitter, Moderator of Master of Ceremony. Andreas is specialist in onderwerpen als Hospitality, Food & Beverage productontwikkeling, Trends, Consumentengedrag, Teamcoaching en Communicatieve vaardigheden. Trefwoorden: grondige voorbereiding, interessante inhoud, creatief en innovatief in presentatievaardigheden, boeiend, betrokken en gepassioneerd.

Product Groep Manager Food & Horeca

Product Groep Manager Food & Horeca

2009 - 2010De Bijenkorf, Amsterdam. Als PGM verantwoordelijk voor alle horeca exploitaties in de 12 Bijenkorf vestigingen in Nederland. Naast de horeca verantwoordelijk voor inkoop, marketing en verkoop van het complete assortiment op het gebied van eten en drinken alsmede voor de exploitatie van de Centrale Bakkerij van de Bijenkorf.

Directeur Bedrijfsconcepten ( Heineken) door Goed in Food

Directeur Bedrijfsconcepten ( Heineken) door Goed in Food

2008 - 2009Met Goed in Food actief als Directeur Bedrijfsconcepten Nederland. Verantwoordelijk voor de exploitatie van de franchise formule Loca Amstel Food Cafe en voor de ontwikkeling van de franchise formules voor de andere 'grote' merken, te weten, Brand & Heineken.

Interim Marketing Manager Albron door Goed in Food

Interim Marketing Manager Albron door Goed in Food

2007 - 2008Met Goed in Food gedurende een periode van 7 maanden de functie van (Interim) Marketing Manager vervuld. Stuurde een team van 8 marketing professionals aan met als concrete taak het marketing jaarplan voor 2008 te produceren alsmede een aanvang te maken met de implementatie daarvan. Bij Albron verder actief geweest om de belangen van Albron te behartigen binnen een aantal investeringsprojecten.

Eigenaar T'Oel B.V. / Goed in Food

Eigenaar T'Oel B.V. / Goed in Food

2007 - 2011Zelfstandige BV gespecialiseerd in Interim en Projectmanagement in Foodservice en Gastvrijheid industrie. Klant Portfolio: * Maison van den Boer, advies Kerstbestelservice, maken van concurrentie analyses en marketing adviezen * Rabobank Alkmaar, Workshop Customer Care voor MT * Heineken (Brouwerij Concepten NL), Verantwoordelijk voor ontwikkeling van franchise formules voor de drie biermerken ( Heineken, Amstel & Brand ) * Albron, Interim Marketing manager van de afdeling Foodservice * Foodservice Network & Shoot my Food, Verantwoordelijk met gehele FSN team voor de planning en programmering van alle netwerkactiviteiten in Nederland, België, Europa en in de zorg

Operationeel Directeur

Operationeel Directeur

2006Bilderberg Hotels, Renkum. Nederlandse hotelketen met 18 hotels in 4* Categorie. Operationeel en Financieel verantwoordelijk voor alle hotels (omzet ca. 95 mio pj ) en direct leidinggevend aan GM's van hotels. Naast Operations, verantwoordelijk voor centraal inkoopbeleid.

Categorie Manager Horeca

Categorie Manager Horeca

2003 - 2006HEMA , Amsterdam. Samen met het Horecateam (10 FTE ) verantwoordelijk voor marketing (positionering, communicatie ), formule-management, inkoop en omzet ( 70 mio pj) van de Horeca formule van HEMA. HEMA Horeca exploiteert 175 outlets waar in totaal 2000 medewerkers werkzaam zijn. Categorie Manager Horeca is lid MT van divisie Food, Banket & Horeca.

Manager Commerciële Zaken

Manager Commerciële Zaken

1996 - 2002Amsterdam ArenA , Amsterdam. Multifunctioneel stadion zowel geschikt voor kleine besloten evenementen alsmede publieke mega evenementen. Verantwoordelijk voor planning en programmering van dit stadion. Ook verantwoordelijk voor de Salesafdeling, rondleidingen,merchandising en communicatie. Lid van het Management Team.

Directeur / Gastheer

Directeur / Gastheer

1992 - 1996Hotel WinslerHof / Restaurant Pirandello, Landgraaf. Klein luxueus hotel met 49 kamers, 4 zalen en top Italiaans restaurant ('94 en '95 Nr. 13 in Lekker) van Camille Oostwegel Hotels & Restaurants. Als General Manager verantwoordelijk voor financiële, commerciële en operationele activiteiten ( 45 FTE ) van totale hotel.

Food & Beverage Manager

Food & Beverage Manager

1991 - 1992Hotel des Indes , Den Haag. 5 sterren Inter* Continental Hotel met gerenommeerde reputatie Als F&B manager verantwoordelijk voor dagelijkse operatie van gehele afdeling inclusief sales, financiën en personeelsbeleid van de afdeling.

Assistant Manager

Assistant Manager

1989 - 1990Garden Hotel / Restaurant de Kersentuin, Amsterdam. Kleinste 5 sterren hotel in Amsterdam van Bilderberggroep Assistent van de General manager en volledig verantwoordelijk voor de gehele operatie gedurende een periode van 4 maanden na ontslag van de GM.

Banqueting Manager

Banqueting Manager

1987 - 1988Amstel Hotel, Amsterdam. In deze functie verantwoordelijk voor verkoop en organisatie van alle F&B functies en partijen in alle zalen en restaurants.

>CV